Кәмелет жасқа толмағандар арасындағы аутодеструктивті мінез-құлықтарының алдын алу жөніндегі 2022-2023 жылдарға арналған жұмыс жоспары бойынша атқарған жұмыстарының АНЫҚТАМАСЫ » Көбіков мектебі
Жетісу облысы білім басқармасының
Панфилов ауданы бойынша білім бөлімінің
"Х.Көбіков атындағы орта мектеп мектепке дейінгі шағын орталығымен"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » Кәмелет жасқа толмағандар арасындағы аутодеструктивті мінез-құлықтарының алдын алу жөніндегі 2022-2023 жылдарға арналған жұмыс жоспары бойынша атқарған жұмыстарының АНЫҚТАМАСЫ
04
июль
2023

Кәмелет жасқа толмағандар арасындағы аутодеструктивті мінез-құлықтарының алдын алу жөніндегі 2022-2023 жылдарға арналған жұмыс жоспары бойынша атқарған жұмыстарының АНЫҚТАМАСЫ

«Х.Көбіков  атындағы орта мектеп мектепке дейінгі шағын орталығымен» КММ
Кәмелет жасқа толмағандар арасындағы аутодеструктивті мінез-құлықтарының алдын алу жөніндегі 
2022-2023 жылдарға арналған жұмыс жоспары бойынша атқарған жұмыстарының
АНЫҚТАМАСЫ
  І.Әдістемелік қамтамасыз ету және сүйемелдеу 
    1. Қыркүйек айында кәмелетке толмағандар  арасындағы   орын алған келеңсіз жағдайларды (суицид, зорлық-зомбылық, бала құқықтарының сақталмауы, жыныстық тиіспеушілік т.б.) дау жан - жалдарды шешуші жедел топ (медиация) құрылып, мүшелері бекітілді.
 Мақсаты: қандай да бір келеңсіз жағдай орын алған жағдайда әділ шешім қабылдау әрекетін іске асыру.
Жедел топ құрамы төмендегі тізім бойынша бекітілді.
ДТІЖО-Л.Уразбекова
Педагог-психолог- С.Ахметова
Мектеп медициналық қызметкері –А.Қожа
Әлеуметтік педагог-М.Нургамитова
Сынып жетекші.
    Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, әлеуметтік педагог және педагог- психологтар ерекше қадағалауды қажет ететін тәртібі қиын алаңдатарлық білім алушыларды және өмірлік қиын жағдайға тап болған, тұл жетім, жартылай жетім, толық емес отбасы, сәтсіз  жанұяда, өгей әке-шешенің қолында тәрбиеленіп жатқан білім алушыларды есепке алып жеке түзету-дамыту бағдарламасын құрып,  жұмыстар жүргізді.
    2.   Кәмелетке толмағандар арасындағы  келеңсіз жағдайларды суицид, зорлық-зомбылық, бала құқықтарының әрекет, жыныстық тиіспеушіліктің алдын алу мақсатында 6-11 сынып білім алушылары  арасында «Мен өмірді сүйемін», «Жыныстық сипаттағы зорлық-зомбылық»  жасырын сауалнамалары  алынып қорытындылары шығарылды.
 Сауалнама қорытындысы бойынша суицидке бейімі бар оқушы анықталған жоқ.
 Жедел топ мүшелері бірлесе отырып, қамқоршылық отбасындағы 3 бала,   өгей  әкемен 12 бала, өгей шешемен 2 баланы,  толық емес  отбасының 3 баланы тәуекел тобына алдық.  Тәуекел тобындағы оқушылардың ата-аналарымен әңгімелесу барысында  балаларға физикалық зорлық-зомбылық көрсетпеу, дөрекі сөздермен ұрыспау,отбасында татулық, ынтымақтастық қарым-қатыныстың маңыздылығы жайында айтылады.
3. Білім  беру ұйымдарында кәмелетке толмағандарға зорлық-зомбылық пен қатыгездікпен қарау фактілерін анықтау тиімділікті арттыру, уақтылы ден қою және қажетті көмек көрсету мақсатында іс –қимыл алгоритімі әзірленді.
 ІІ. Кәмелетке толмағандардың  аутодеструктивті  мінез-құлқының  алдын  алу  жөніндегі  іс-шаралар
 4. Жасөспірімдер арасындағы  психикалық денсаулықтың, репредуктивті, ментальді денсаулықтың бұзылуының алдын алу бойынша ата-аналарға  шағын дәрістер түсіндірілді. Ақпарат барысында мектеп директоры үнемі адам өлтіру, қан-төгіс орын алатын, атыс-шабыстарға толы адамды қатыгездік пен аяусыздыққа жетелейтін ойындар мен бейнежазбаларды балаларға көрсетпеу керектігін айтты. Баллардың  телефоннан, компьютерден қарайтын ойындарын үнемі бақылауға алып, шектеу жасаудың маңыздылығына тоқталды.
  12-қыркүйек күні мектеп инспекторы-Т.Таджиковтың «Кәмелетке толмағандар арасында құқықбұзушылқтың алдын алу» тақырыбында                   7-11 сынып оқушылармен жиналыс өткізілді.10-20 қараша аралығында     «Бала құқығы-адам құқығы»тақырыбында   онкүндік өткізілді.   
 
5.Сенің дінге көзқарасың қандай?    6-11 сыныптардан сауалнама алынып,қорытындысы шығарылды
АНЫҚТАМА
Жүргізілген жұмыстың атауы: «Сенің дінге көзқарасың қандай?»
Мақсаты:Баланың дінге деген көзқарасын және дін туралы түсінігін анықтау
Қатысқандар:6-11 сынып
6-11 сынып білім алушыларынан 12 сұрақтан тұратын сауалнама алынды, сауалнамаға жалпы 124  білім алушы  қатысты
 
 
 
 
5.Ол дін қандай негізгі ерекшеліктерімен айқындалады?
  Балалардың басым жауаптары Жаман әрекеттерден аулақ болуға,Ол харам мен халалды көрсетеді,Жаман әрекеттерден аулақ болуға,Адамды тұра жолға бастайды,Ислам діні,Үлкенді құрметтеуге,Тазалық, Рухани байлықты көрсетеді, Құдайдан басқа ештеңеге табынбауға, білмеймін
6.Әлем бойынша рұқсат етілген негізгі үш дінді ата?
  140 жауап Ислам,християн,будда 10жауап-білмеймін
 
8.Қандай діни іріктеуші секталарды білесің?
Басым жауаптар Бахавис,Экстримис секта, Террорлық,Салафия,Кришна тану қоғамы,Дінді теріс жолда түсіну
 
 
 
12.Дұрыс діни бағыттан адаспау үшін не істеу керек деп ойлайсың?
Білім алушылардың басым көпшілігі төмендегідей. Өзіме мықты болу керек,ешкімге алданбау керек,иманды күйшейту керек. 
Бөтен сенімсіз адамдардың уағызын тыңдамау керек қосылмау керек.
Ата-ананың ақылымен жүру керек деп ойлаймын. 
Бөгде дінде жүрген адамдардың сөзіне ермеу керек.дұрыс тәрбие алу керек. 
Ескі жолға түспеу керек.
Ислам дінді ұстану керек деп ойлаймын.
Діни бағыттан адаспау үшін мұсылман екендерді ұмытпау. 
Мектеп немесе ата-аналардан яғни отбасынан діни сауаттылық бойынша дұрыс бағыт-бағдар алуымыз керек деп ойлаймын.
Қорытынды: Сауалнама қорытындысы бойынша оқушылардың  ойын, түсінігін зерттейтін  12  сұрақтан   қамтылды.Қатысқан оқушылардың   дінге деген  көзқарасы түзу, ислам дінінің   негізгі дін  екенін   жақсы біледі, әлем бойынша     танымал діндерді  таниды және  іріктеуші   секталардан бойын  аулақ ұстайтындарын жазған.
   Суицидтік мінез-құлқы бар «Тәуекел топтағы» балаларды анықтау үшін жалпы білім беретін мектептердің 5-10 сыныптарының оқушылары                  «Сіздің суицидке бейімділігіңіз» З.Королеваның тесті, «Суицидттің алдын алу» Суицидтік бағыттылықты анықтау СБА сауалнамалары алынды, сауалнама қорытындысы шығарылды. Нәтижесінде аутодеструктивті  мінез-құлқы бар оқушы анықталмады.  
«Суицидтік бағыттылықты анықтау СБА әдістемесі(тұлғалық сұрақнама)
  
Мақсаты: Бұл әдістеме 13-18 жасар жасөспірімдердің суицидтік қауіпті ұстанымдарын анықтаудағы бағдарланған әдістеме ретінде құрылған.  Әдістеме депресиялық, невротикалық жағдайды және қарым-қатынас деңгейін анықтауға арналған.     
 Жалпы шкала саны – 4, негіздеме саны -74
Нұсқау: Сіздердің қазір жауап бергендеріңізді бұрын сізді жақсы білетін адам жауап бергендей көз алдарыңа елестетіңдерші.  Айтылғандардың біреуі сізге жақын болса, ал кейбіреуі келмейді, яғни сіз бұл ұстаныммен келіспейсіз. Сіз келіскен ұстанымға «+» белгісін, ал егер келіспесеңіз «-» белгісін қойыңыз.  Егер сіз жауап бере алмасаңыз немесе жауап бергіңіз келмесе онда номерді дөңгелетіп қойыңыз. Барлық сұрақтарды дұрыс тыңдап, мұқият болыңдар, әдістемені орындауға аз уақыт берілген.  Дөңгелекті қоймай жақын жауап беруге тырысыңыз.  Көп ойланып талқылауға тырыспаңыз.  Адамның ойына алғашқы келген жауап нақты деп саналады. Ұқыпты да мұқият болыңыздар!
І шкала «Ш» - шыншылдық шкаласы.                                                    Нәтиженің шынайылығын бағалайды.  8-10 балл шыншылдықтың жоғары деңгейі; 4-7 балл – орташа деңгей; 0-3 балл шыншылдықтың төмен деңгейі, бұл әлеуметтік қолдауға бағдарланған, жауапты шынай деп бағалауға болмайды.                                                                                                                               ІІ шкала «Д» - депрессивтілік шкаласы.                                              Депрессивті жағдайға бейімділігін анықтайды.  17 – 21 балл жоғары, бұл белгілердің эмоционалдық көңіл-күйіне, жүріс-тұрысына, өз-өзіне және қоршаған ортаға қарым – қатынасында болуын сипаттайды.                                          8-16 балл орташа деңгей, 1 – 7 балл төмен деңгей.                                               ІІІ шкала «Н» - невротизация шкаласы.                                                     Невротизм деңгейін анықтайды.  17 – 21 балл жоғары баға эмоционалдық тұрақсыздық, қобалжу негізінде көрінетін невротикалық синдромға тән келуі мүмкін.                                                                                                                            ІV шкала «Қ» - қарым-қатынас шкаласы.                                                     Қарым-қатынас деңгейін анықтайды. 17-21 қарым-қатынастың жоғары деңгейі.  8-16 балл – орташа деңгей, 1-7 балл төмен деңгей. Қарым қатынастың төмен деңгейі депрессивтілік пен невротизацияның жоғары көрсеткішімен сәйкес келуі зерттелушінің суицидтік қауіпті ұстанымының белгілері, яғни, «өлімге пассивті келісім беру» болып табылады.           Көрсеткіштік кесте
Деңгейлері «Ш»«Д»«Н»«Қ»
Жоғары деңгей238%-
Бар-19%
Орташа деңгей662%144%Жоқ100%781%
Төмен деңгей-
756%



ҚорытындыОқушыларға 74 сұрақтан тұратын суицидтік бағыттылықты анықтауға (СБА) арналған сауалнама берілді. Олар әр бір сұраққа «келісемін» және «келіспеймін» деп жауап беруге тиіс болатын. Сауалнаманың нәтижесі әр бір оқушының жауабына сай 4 критерий бойынша шығарылады.
      Көрсеткіштік кестеге және диаграммаға қарасақ, шынайылық шкаласы бойынша сыныптың 38%-ы жоғары деңгейді, 62%-ы орташа деңгейді көрсетіп отыр.  Төмен деңгей жоқ. Бұл өте көңілге қонымды жағдай. Мәселен, оқушыларымыз толық ашылды демесек те, олардың басым бөлігі шынайы жауап беруге ұмытылғандары. Депрессивтілік жағдайыдың орташа деңгейін  сыныптардың  44% және төмен деңгейін 56%-ы көрсетіп отыр. Невротикалық жағдай ешбір оқушыда жоқ. Ал қарым-қатынасқа тез түсе алатын оқушылар  сыныптың 9%-ын құрайды, сыныптың 81%, яғни қалған басым бөлігі  қарым-қатынасқа орташа деңгейде түсе алады. Сыныпта қарым-қатынасқа аса тез түсе алмайтын, яғни төмен деңгейді көрсетіп отырған  оқушылар жоқ. Депрессивтілік шкаласы бойынша орта деңгейді көрсетіп отырған оқушылармен сынып жетекші және психолог тарапынан, жекелеген  жұмыстар жүргізілуі керек.Жүргізілген жұмыстың атауы: З.Королева « Сенің суицидке бейімділігің»Мақсаты:Баланың суицидке бейімділік деңгейін анықтауҚатысқандар:9-11 сыныпҚазіргі таңдағы  ең бір маңызды жұмыстардың бірі оқушының өмірге деген құштарлығын арттыру, суицидтің алдын алу мәселесі,осыған орай 9-11 сыныптар арасында З.Королева  « Сенің  суицидке бейімділігің» әдістемесі алынып, нәтижесінде оқушылар арасынан суицидке бейімді оқушы анықталмады.   
6. «Балалар қауіпсіздігінің алдын алу,ата-ананың бала өміріне жауапкершілігі» , «Отбасындағы физикалық, экономикалық, моральдық және сексуалды  зорлық-зомбылық және қатыгездік» ,«Қазіргі таңдағы жасөспірім тәрбиесі және бала құқықтары» жалпы ата-аналар жиналысы өткізілді және ата-аналарға «Балаларды бірге сақтайық!»тақырыбында жаднама  таратылды. Әр сәрсенбі күні «Менің мектептегі бір күнім» ата-аналарға арналған ашық есік күні ұйымдастырылды.
 
7. Кәмелетке толмағандар арасындағы  келеңсіз жағдайларды суицид, зорлық-зомбылық, бала құқықтарының әрекет, жыныстық тиіспеушіліктің алдын алу мақсатында мектеп  психологы С.Ахметова      білім алушылардан Балаларға қатысты сексуалдық зорлық-зомбылық – ересектер  немесе жасөспірімдер өзінің жыныстық сипаттағы қажеттілігін қанағаттандыру үшін баланы пайдаланатын зорлықтың түрі екендігін  және бұл - өзінің жыныстық сипаттағы  қажеттілігін қанағаттандыру үшін баланы сексуалдық әрекеттерге мәжбүрлеу, жалаңаштану, порнографиялық бейнефильмдер (роликтер) көрсету арқылы ойын жүзеге асыратын әрекеттер екендігін түсіндіре отырып  сауалнама алды, 6-11 сынып білім алушылары   арасында «Жыныстық сипаттағы зорлық-зомбылық»   жасырын сауалнамалары  алынды.   Қорытынды: Сауалнама нәтижесі бойынша  жыныстық сипаттағы және тұрмыстық сипаттағы зорлық-зомбылық көрген білім алушы анықталмады
 
9.  Информатика пәнінің мұғалімдері,сынып жетекшілер,педагог-психологтар, директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарлары бірлесе отырып балалардың психикасына кері әсерін  тигізетін сайттарға  мониторинг жүргізіп,қорытынды анықтамасын аудандық білім бөліміне әр айда жолданады.
10. Құқық қорғау  органдары,  медицина қызметкерлері, психологтар, құқық пәнінің мұғалім  тарапынан  бала қауіпсіздігінің алдын-алу мақсатында   тоқсанына бір рет дөңгелек үстел, кездесулер өтіп отырады.
 
 
11.   Балалар мен ата-аналарға психологиялық кеңес беру үшін «қызу желі» қызметі ұйымдастырылған, ата-аналар кез келген уақытта хабарласа алады, педагог-психологтардан, мектеп әкімшілігінен кеңес ала алады. «Қызу желі» қызметіне көбінесе жалғыз басты аналар хабарласып, баласының тәртібі мен басқа оқушылары мен қарым-қатынасы жайында диалог жүргізіп отырады.
«Қызыу желі» байланыс номерлері
Мектеп директоры                       Абдилдаева  Б
ДТІЖО                                          Уразбекова  Л
Мектеп психологы                       Ахметова    С
Әлеуметтік –педагог                   Нұрхамитова М
«Қызыл желі» байланыс  нөмеріне кез-келген  уақытта хабарласа алады.
ІІІ.Ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын үйлестіру
12.  Оқу жыл басында ата-аналарға,білім алушыларға қолданыстағы                    «сенім телефоны»  және «сенім жәшігі»туралы түсінік жұмыстары жүргізілді. Мектебімізде «сенім телефоны», «сенім жәшіші» тұрақты жұмыс жасайды. Аптаның әр жұма күні   «сенім жәшәгі» ашылып  хат түскен түспегені туралы мәлімет алып отырамыз.
 
13.Жасөспірімдер арасындағы Буллинг, Кибербуллинг психикалық денсаулықтың, репредуктивті,ментальді денсаулықтың бұзылуының алдын алу мақсатында бейнероликтер көрсетіліп, тоқсан сайын түсінік жұмыстары жүргізелді.
   Білім алушылардың, тәуекел топтағы балалардың  қиын жағдайға түсіп қалмауы үшін үнемі  психологиялық  қолдау көрсетіледі.
«Қауіпсіз интернет», білім алушылардың бос уақытын тиімді ұйымдастыру жайында, балалардың өмір  қауіпсіздігі туралы ата-аналарға түсінік жұмыстары жүргізілді. 
  
 
13.Бұқаралық ақпарат құралдарына, әлеуметтік желілірде  баланың , оның  денсаулығына   зиян келтіретін  ақпараттың , насихат пен  үгіттің  теріс ықпалынан қорғау мәселелері жөнінде  мақалаларды жариялау.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid028FBgZGBFoQLjMbZ9UCKY89nT4Dg7gqjmoodjBvuJAxywWfAGP6T9mvF8BpKmMUbtl&id=100033768738885&sfnsn=mo&mibextid=RUbZ1f
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0YyLH1vFpaj4vU4AD28AN753v4FJYR6EZy7PNk1BjhWUTMX7GA4bByG1j7QLXDqBAl&id=100033768738885&sfnsn=mo&mibextid=RUbZ1f 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0Sm3o9KPKtcS4NLuU4ko3L1vcmiKMjLAdgsuzjqzouXFabGWB17Fi1t9rBvCySBvbl&id=100033768738885&sfnsn=mo&mibextid=RUbZ1f 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0yJscLAZmvEwmDULNVd5o5j18Q4oNCFTgWcf6zf33jaAB4dKwv21hTLghN8JqnPpMl&id=100033768738885&sfnsn=mo&mibextid=RUbZ1f 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0L85nkuwmPHmKZRAfcwZ2v4oQ6v3gwXFG1Ttz3eEsti9B1KfMUenwXujQi3VFWbYcl&id=100033768738885&sfnsn=mo&mibextid=RUbZ1f 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0xpxJvgZdeyVrktynoqNhkjuknStfFdtcsZVT7y7w8XsJ14m8x22UMqvYs8oNJPzTl&id=100033768738885&mibextid=Nif5oz 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0xiqbVLJFfgStZypTsefAgYrNjN7VnYvyihMRc3SqpDrPS7u4y855n6z2xjWv7AZnl&id=100033768738885&mibextid=Nif5oz 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid021a5DfyDGHkaNEfiyfLDk5wczGPTk4SRuGqgWTGXruGMM3MrWVwA8WPAFm48VdkuQl&id=100033768738885&mibextid=Nif5oz 
     ДТІЖО                                       Л.Уразбекова
    Педагог-психолог                     С.Ахметова
     Әлеуметтік – педагог               М.Нұрхамитова