22 февраль 2023 0 1 2 3 4 5 Жауқазын ғұмыр Панфилов ауданы Х.Көбіков аом-те 60 жылдық мерейтойына орай, ақын Ж.Бегімбетов туралы танымдық сабақ өтті. Негізгі мақсаты: Жерлесіміз ,жауқазын ғұмыр ақын туралы деректермен бөлісу. Жандарбек тек айтысқа ғана емес, жазба поэзияға да еркін араласа бастаған болатын, әндерінің сөзін өзі жазатын, өзгелерге жазғызған күнде де өз көңіліне қонатындай етіп өзгертіп алатын. Өлеңнің кездейсоқ сөздердің жеңіл ұйқасы түрінде емес, мейлінше шымыр болғанын, тың теңеулерге құрылғанын қалайтын. Оның бұл қасиеті айтыс үстінде де көрінбей қалған жоқ. Мысалы:Ақынбыз төрге өтпеген есіктегі,Дегенмен шет қалдырмас несіп мені.Айдардан шабытымның есіп желі,Сәбидей тербетіп жүр бесіктегі, – немесе:Ақын боп жылқы жылы шыға келдім,Әнім – бал, жырым – кәусар, бұлақ едім.Ілияс жырлап өткен Жетісуды,Бүгін мен дүбірлеткен Құлагермін,– деп сөз саптауы бұған дәлел. Жандарбектің суырып салып айтудағы осы талабы, осы талпынысы – бүгінгі жас айтыскерлерге үлгі етуге тұрарлық қасиет. Сол сияқты, сахнадағы қарсыласына құрметпеу қарау, жағасына жармаспай, керісінше бағасын асырып, қадірлеу, аялау да – Жандарбектің айтыстағы өзінше бір қыры, артықшылығы еді. Мысалы, Жандарбектің даңқы шыққан сол наурыз айтысында танымал айтыскер Әзімбек Жанқұлиев, неге екені белгісіз, көрерменнің күткен биігінен көріне алмады. Сонда Жандарбек:Тұлпарды өздеріңдей суыту керек,Бәйгеге күнде салып зорықтырмай.Айтыстың сәні-дағы кетеді ғой,Арасын жаңалатып толықтырмай, – деп бір ауыз сөзбен-ақ көп жайтты аңғартты. Сол сияқты, саңлақ ақын Қатимолла Бердіғалиевпен сөз сайыстырғанда да:Бастама айтысымның жол басы бар,Ақынның Қызыр ие – жолдасы бар.Кестіңіз тұсауымды ел алдында,Менен де өзіңіздей жорға шығар, – деп ізет білдірсе, Нұрлан Әбдібековпен айтысында да:Ұстайық қолымызға дұрыс тізгін,Ашылар сонда ғана тыныс біздің.Үркердей үміт күткен еліміз бар,Тайындай тебіспеймін ырыссыздың,– деп әдемі ой түйеді. Міне, тап осы «Тайындай тебіспеймін ырыссыздың» деген тұжырым Жандарбектің айтыстағы бүкіл қарсыласына қатысты берік ұстанымы болды десек, қателеспейміз.Жандарбектің жеке-дара сөз етуді қажет ететін бір қасиеті – оның сазгерлігі. Дегенмен «Жан әке», «Анашым», «Ұстазыма», «Қолшатырдың астында», «Жалғыз аққу», «Ғашығыма», «Тереңнен терген маржаным» секілді басқа да бірқатар әндерінің бар екендігіне қарамастан, оның бұл қыры көп елене де, ескеріле де бермейді. Ал шын негізінде, иірімі өзгеше, ән-әуені терең, күрделі және сонысымен дара болып келетін Жандарбек әндері кәсіби әншілерге де мәлім. Мәселен, Нұрлан Өнербаевтың орындауындағы «Міне, енді жазым өтіп күзім қалды, Аққуым айдынында жүзіп алды. Сен неге сыңарыңнан ерте айырылдың, Мен неге қызығымды үзіп алдым?» деп келетін «Жалғыз аққу» мен Жанар Айжанованың репертуарындағы «Сезесің бе жүрегімнің дүрсілін, Бұлқынады жеткізе алмай бір сырын. Қайталаған жаңғырығы секілді, Тыңдап көрші тамшылардың тырсылын» деген назды да сазды «Қолшатырдың астында» әні тыңдарман жүрегіне жол тапқалы қашан! Сөйте тұра, «Жалғыз аққудың» авторы Жандарбек екені тіпті айтылмайды да. Сондықтан Жандарбектің ауыл арасында, кішігірім орталарда ғана айтылып жүрген әндерін таспаға жазғызу, өз дәрежесінде шығара алатын әншілерге табыстап, халыққа жеткізу жағын ойластырған жөн болар еді.